Yahoo Search Marketing e unul din cele mai vechi programe de publicitate, daca nu chiar cel mai vechi, pe vremea cand se numea "Go To". Apoi si-a schimbat denumirea in Overture. Acum 4 ani Yahoo (care era cel mai important partener al Overture - adica situl cu cel mai mare si valoros trafic din retea) a cumparat Overture si i-a schimbat numele in Yahoo Search Marketing - YSM.
La acea data, declinul Overture incepuse, a continuat si s-a accentuat. YSM si-a pus mari sperante in noua platforma "Panama", lansata in toamna 2006 in USA si in primvara 2007 si in Europa. Din pacate, aceasta platforma este cel putin in prima faza o imitatie a platformei Google Adwords. Totusi, se pare ca gratie (si) aceste noi platforme, declinul YSM s-a apropiat de sfarsit, dar deja se ajunsese foarte jos. Fostul CEO Terry Semel a demisionat in iunie 2007, iar locul lui a fost luat de co-fondatorul Yahoo Jerry Yang.
Yahoo Search Marketing are in prezent o misiune si grea, si usoara. Grea pentru ca trebuie sa recupereze ce a pierdut fata de Google Adwords, si usoara pentru ca a cazut atat de jos incat nu se poate mai jos (sau da - ar zice "optimistii"), si pentru ca multi cauta o alternativa la Adwords, stiind ca nu trebuie sa mizeze totul pe un singur cal.
In prezent, totul depinde de eforturile pe care le vor face cei de la Yahoo sa imbunatateasca platforma existenta si sa ofere un trafic de calitate advertiserilor pentru banii pe care acestia ii platesc. De altfel, aceasta pare sa fi fost problema YSM in ultima vreme - calitatea slaba a traficului.
Poate si de aceea, una din cele mai recente optiuni oferite este "blocked domains" - prin care se poate opta ca anunturile (si e vorba de Search Network, nu de Content Network) sa nu apara pe anumite domenii. Este unul din pasii pe care Yahoo Search Marketing ii face in fata celor de la Google Adwords (care au aceasta optiune doar pentru "Content Network").
Masura este insa privita ca insuficienta de catre specialisti, dar sa speram ca e doar un prim pas. Numai asa, Yahoo va avea sanse sa recupereze din terenul pierdut in fata Google Adwords, lucru remarcat si in recentul post "Evolutii" .
La acea data, declinul Overture incepuse, a continuat si s-a accentuat. YSM si-a pus mari sperante in noua platforma "Panama", lansata in toamna 2006 in USA si in primvara 2007 si in Europa. Din pacate, aceasta platforma este cel putin in prima faza o imitatie a platformei Google Adwords. Totusi, se pare ca gratie (si) aceste noi platforme, declinul YSM s-a apropiat de sfarsit, dar deja se ajunsese foarte jos. Fostul CEO Terry Semel a demisionat in iunie 2007, iar locul lui a fost luat de co-fondatorul Yahoo Jerry Yang.
Yahoo Search Marketing are in prezent o misiune si grea, si usoara. Grea pentru ca trebuie sa recupereze ce a pierdut fata de Google Adwords, si usoara pentru ca a cazut atat de jos incat nu se poate mai jos (sau da - ar zice "optimistii"), si pentru ca multi cauta o alternativa la Adwords, stiind ca nu trebuie sa mizeze totul pe un singur cal.
In prezent, totul depinde de eforturile pe care le vor face cei de la Yahoo sa imbunatateasca platforma existenta si sa ofere un trafic de calitate advertiserilor pentru banii pe care acestia ii platesc. De altfel, aceasta pare sa fi fost problema YSM in ultima vreme - calitatea slaba a traficului.
Poate si de aceea, una din cele mai recente optiuni oferite este "blocked domains" - prin care se poate opta ca anunturile (si e vorba de Search Network, nu de Content Network) sa nu apara pe anumite domenii. Este unul din pasii pe care Yahoo Search Marketing ii face in fata celor de la Google Adwords (care au aceasta optiune doar pentru "Content Network").
Masura este insa privita ca insuficienta de catre specialisti, dar sa speram ca e doar un prim pas. Numai asa, Yahoo va avea sanse sa recupereze din terenul pierdut in fata Google Adwords, lucru remarcat si in recentul post "Evolutii" .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu