miercuri, 17 octombrie 2007

Google Adwords

Dupa o pauza cam lunga (motive obiective, subiective, ce rost mai are sa detaliez..), sa incepem cu ceva. Cu inceputul, cum se face de obicei. Si ca sa dam Cezarului ce este al Cezarului, sa incepem cu Google Adwords - programul de publicitate de la Google.
Nu o sa incep sa enumar lucruri care pot fi usor citite din helpul Adwords. Programul a inceput prin 2002, oricum dupa cel al Overture (pe vremea aceea GoTo, acum YSM - Yahoo Search Marketing), si s-a impus rapid prin cantitatea si calitatea traficului (platit) pe care il primeau advertiserii. In timp, cota de piata a Google Adwords a crescut, mai ales din cauza calitatii slabe a traficului asigurat de competitie (Overture-YSM, Espotting-Miva) - in principal a traficului "fraudulos" (click fraud) care vine mai ales de la "reteaua de parteneri" a fiecarui program publicitar.
Astfel, in prezent, in functie de tara, Adwords plus reteaua de parteneri au o pondere (share) intre 75% si 90%, iar YSM de circa 3-10%. Cu astfel de pondere, Google Adwords nu poate fi "neglijat", iar orice advertiser care vrea sa se faca cunoscut pe internet trebuie sa aiba un cont de publicitate Google Adwords.

Niciun comentariu: